Labels

Tuesday 5 March 2013

Video :: Berita Filipina Sultan Sulu Nafi Ada Hubungan Dengan Pakatan Rakyat


MANILA, Filipina - kesultanan Sulu menolak dakwaan Presiden Benigno Aquino III "konspirasi" dibiayai pelayaran kira-kira 200 pengikut yang pergi ke Sabah untuk menekan tuntutan untuk wilayah. Pelayaran adalah "KKB," pendek untuk "kaniya-kaniyang bayad," bermaksud semua orang yang pergi dibayar menyumbang ke arah perbelanjaan, Abraham Idjirani, jurucakap kesultanan, berkata pada petang Isnin taklimat akhbar.

Taklimat kesultanan segera diikuti yang diadakan di Malacanang oleh Aquino. Puteri Jacel Kiram, anak perempuan sultan sulu Jamalul Kiram III, menyelar taklimat Aquino, memanggil ia penuh "analogi andaian" dan "penyata spekulatif" yang mereka tidak boleh bertindak balas dan berani Aquino untuk "nama konspirasi" beliau mendakwa telah bersubahat itu pengikut mereka pelayaran ke Sabah.

Beliau juga menafikan dakwaan kerajaan Malaysia bahawa parti politik pembangkang di sana telah membantu menyemarakkan krisis Sabah."Kami tidak disambungkan kepada pembangkang Malaysia, kita tidak bercakap kepada mana-mana daripada mereka," katanya - Sumber.

#Gua 50-50 sahaja percaya kejadian di lahad datu....

Blog Pakatan Rakyat