Labels

Tuesday 9 November 2010

Banjir 2010


Sekitar Banjir Perlis 2005



Sekitar Banjir Perlis 2010


Banjir 2010 adalah antara yang terburuk jika nak di bandingkan dengan banjir 2005 yang lalu, banyak liku-liku yang begitu luas dan juga banyak memberi kesan negatif yang begitu mendalam.

dugaan, kesabaran dan ujian terus di tempuhi setiap insan yang menjadi mangsa bencana tersebut. pada waktu kesusahan inilah masa manusia sesama manusia perlulah saling bantu membantu tak kira agama, bangsa dan lain-lain persefahaman politik dan ada juga yang ambil kesempatan melakukan jenayah, baru-baru ni ada cubaan nak menculik seseorang tetapi telah berjaya dipatahkan oleh penduduk kampung, ada juga menggunakan kenderaan berat seperti lori untuk mencuri motosikal yang tersadai, cara itu dapat mengkabur orang ramai seolah-olah motosikal yang di angkut tersebut untuk dibawa berpindah ke tempat lain. berhati-hatilah kalian apabila berhadapan dengan bencana..macam-macam boleh berlaku akibat keadaan suasana yang tidak tenteram.


jika saya katakan banjir 2010 lebih dahsyat dari 2005. jadi bagaimana pula banjir dalam masa 5-10 tahun lagi jika tidak di tangani secepat yang mungkin. jangan kalian berfikir banyak. kembalilah kepada ke jalan Allah s.w.t, jangan lalai, jangan asyik berseronok, jangan menghina manusia sesama manusia, dan jangan melanggar hukum hakam yang telah di terangkan oleh Al-Qur'an.


bencana kali ini adalah bencana yang sama taraf seperti bencana-bencana yang telah banyak berlaku di negara-negara luar seperti yang kita lihat di media-media tersebut. semakin tahun semakin banyak bencana mengganas membadai manusia yang lalai, degil dan penting diri sendiri.


marilah kita bermohon agar angin syurgawi ini sampai ke arah kita, supaya kita semua dapat menjadi manusia yang mendapat barokah. angin dari syuga ini membawa kekuatan kehidupan yang sebenarnya. sesiapapun yang mahu berada dalam keadaan yang baik di dunia dan di akhirat, mesti menumpukan perhatian mereka untuk menerima kedatangan angin dari syurga ini. apabila angin ini sampai ke jasad kalian, jasad mu nantinya akan ambil barokahnya, kemudian kerohanian kalian, iaitu sebenar2 diri kalian, akan mengambil sebahagian darinya juga.
Ketika tiba waktu solat maka harus segera dilaksanakan.
Ketika ada kematian, maka harus segera mayat itu dikuburkan.
Ketika berbuat dosa, maka bertaubat janganlah ditunda.


Azrin Renヅ

Blog Pakatan Rakyat