Labels

Tuesday 17 January 2012

'Anwar sokong hukum Islam, bukan homoseksualiti'



PKR hari ini mempertahankan ketua umumnya Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada dakwaan bahawa beliau mahu menghalalkan homoseksualiti atau hubungan sejenis di negara ini.

Sebaliknya, Pengerusi Biro Pemahaman dan Pemantapan Agama, PKR Ahmad Kassim berkata Anwar sebenarnya menggesa agar undang-undang yang bertentangan dengan Islam mengenai isu itu dikaji semula.

“Datuk Seri Anwar Ibrahim tegas menyatakan bahawa beliau, PKR dan Pakatan Rakyat tidak menganjurkan, membenarkan ataupun menghalalkan homoseksualiti (hubungan sejenis).

“Walaubagaimanapun beliau berpendirian undang-undang lapuk yang tidak berlandaskan syarak serta menzalimi rakyat Malaysia wajar disemak.




“Undang-undang lapuk dan zalim malah boleh digunakan sewenang-wenangnya oleh kekuasaan untuk menghalalkan fitnah jelik ke atas sesiapapun,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Azrin Ren : Satu demi persatu dato seri anwar ibrahim diserang oleh puak-puak UMNO terutamanya dari cybertrooper UMNO, Yang jelas bermodalkan isu remeh dan kotor untuk menjatuhkan maruah dato seri anwar ibrahim yang disayangi oleh majoriti rakyat. kesian pakcik anwar kerana terpaksa mengharungi segala ujian-ujian yang cukup berat untuknya demi memperoleh kemenangan. Selalunya orang-orang yang di timpa musibah dan ujian-ujian ciptaan para-para musuhnya. Suatu kelak nanti akan memperolehi kemenangan juga. Dalam kontek sejarah seperti apa yang kita lihat contohnya seperti bekas pemimpin Afrika Nel mendela, Pemimpin demokrasi myanmar Aung San Suu Kyi, Dan pemimpin-pemimpin yang selalu ditindas kerana berani dan teguh dari segi perjuangan untuk menyelamat rakyatnya ke jalan kebebasan berakhir dengan kemenangan. Seperti nabi kita, iaitu Nabi Muhammad yang pernah dihina, difitnah dan ditentang atas sebab-sebab perjuangan sucinya yang ditakuti oleh golongan-golongan duniawi dan munafiq. 

Sekarang sudah terbukti. Apa yang diperkatakan oleh blogger-blogger upahan UMNO adalah palsu-palsu belaka. Adalah sebuah berita yang dikeluarkan oleh munafiq yang harus di kaji terlebih dahulu. dato seri anwar ibrahim adalah orang-orang yang menyokong penuh hukum hakam islam. UMNO terlalu takutkan akan kehebatan dato seri anwar ibrahim sehingga fitnah demi fitnah yang dikeluarkan oleh lembu-lembu mereka yang kononya dato seri anwar ibrahim jahil dan menyokong homoseksual. Sedangkan dato seri anwar ibrahim amat menentangkan pergunakan agama demi kepentingan politik semata-mata. Tetapi UMNO sendiri yang buta agama dan jahil dari segi agama. Sanggup menolak hukum hakam islam demi kepentingan rezeki dan politik kotornya, Sanggup menyamun wang zakat untuk menjatuhkan dato seri anwar ibrahim, Tidak berani menegur para-para isteri pemimpin yang terang benderang melanggar hukum hakam islam seperti menonjol jambul, memeluk lelaki yang bukan muhrim.


Ayuh. Mari kita berganding bahu, Memandang mata, Bersatu menentang sifat bodoh yang kian menular terhadap diri kita sendiri kususnya para puak-puak UMNO  yang kian terjerumus ke arah kegelapan akibat termakan racun yang dikeluar kan oleh syaitan UMNO. Jangan kita menjadi orang-orang yang ingin menjatuhkan islam sendiri, negara sendiri dan bangsa sendiri. Mari kita bersatu menjatuhkan boneka penjajah daripada terus berkuasa dinegara yang bernama MALAYSIA ini. Sebuah negara yang dicintai oleh semua lapisan masyarakat, Berpolitiklah dengan bijak dan profesional. Berjuanglah secara profesional dan bijak, Bukannya perjuangkan demi duniawi, ketakutan, kotor dan juga jijik. 

Gay ka, lesbian ka, Gagapkah. itu adalah hak mereka. Jangan sesekali menentang apa yang Allah takdirkan. Mana mungkin mereka suatu hari kelak akan menjadi lebih baik daripada kita. Wallahualam..

psst...Semoga pengganti hassan ali bukanlah dari kalangan-kalangan pengkhianat. 



Blog Pakatan Rakyat