Labels

Monday 9 January 2012

Anwar Menyatukan Kaum Dan pru10 Masih Didalam Ingatan UMNO...


Anwar akan dibebaskan pada bulan 9 Januari ni diatas kesilapan teknik semacam keputusan liwat I. Atas nasihat pihak "master mind" dalam percaturan politik BN. Ini adalah disebabkan berdasarkan sejarah keputusan PRU ke-10 yang diadakan pada 29 November 1999. satu pencapaian BN yang paling rendah sejak kemerdekaan, kecuali dalam Pilihan Raya Umum 1969. Gara2 tersebut adalah disebabkan kesilapan menjelkan Anwar. Justru tu mendapat simpati rakyat dibeberapa buah negeri sehingga melingkupnyanya BN Terengganu.

Ketika itu bukan melayu tak ambil kisah kes DS Anwar dan ada diantara bukan melayu Anwar tiada dihati mereka tapi sejak akhir2 ini dan disaat2 DS Anwar bekerja keras menyatukan parti2 pembangkang yang dulu2nya sukar dan keras untuk disatukan telah membuatkan DS Anwar terperusuk dihati mereka.

Dimana2 pun samada dikedai kopi, mana2 majlis, dipasar2 mereka berbagai kaum duduk berbincang dan mesyuarat tidak resmi menceritakan contoh2 negeri yang diperintah oleh kerajaan Pakatan Rakyat. Mereka pun berfikir kenapa dulu mereka tidak terfikir begini. Itulah pencapaian DS Anwar iaitu berjaya menyatukan berbagai2 kaum dalam ertikata yang sebenar bukan hipokrit macam BN.

BN bersatu sesama mereka untuk mendapatkan barang2/harta rompakan berbeza dengan penyatukan PR.

psst....PRU13 : Undi Siapa Jadi Penentu - Adakah Rosmah Jadi Penentu?...kekeke...


Blog Pakatan Rakyat