Labels

Tuesday 3 January 2012

Kena Kat Batang Hidung Sendiri...

Baju Dan Songkok Anwar Pun UMNO Takut...

Tertarik dengan satu berita di Malaysiakini mengenai seorang bloger UMNO yang menyertai DAP!Tak percaya baca di sini. Penulis blog Sakmongkol AK47 yang juga bekas ADUN Pulau Manis dari Umno, Mohd Ariff Sabri Aziz dilaporkan telah menyertai DAP.Selain Sakmongkol yang merupakan bekas Ketua Penerangan Umno Bahagian Pekan sehingga tahun 2004, turut dikatakan berbuat demikian ialah seorang lagi penulis blog Umno dan veteran parti itu, Aspan Alias

Antara katanya " “Sebagai contoh, kami berdua merasakan Umno sudah bertukar watak menjadi suatu Frankenstein yang tidak lagi boleh dikawal.UMNO yang telah lama disebarkan sebagai perosak melayu akhirnya disedari oleh ahlinya sendiri yang kini mula tertarik dengan DAP yang menurutnya lagi:

“Saya percaya DAP kini lebih relevan dan berfungsi daripada Umno dalam membina negara yang lebih demokratik dan bebas". Dan

“Dalam DAP saya boleh bercakap tentang jerih perih Melayu terpinggir dengan lebih bertenaga berbanding dengan di dalam Umno".

Selanjutnya boleh baca sendiri di berita asal Malaysiakini untuk mengetahui cerita penuh mengenai perkembangan ini.Arif Sabri dengan tegas menyatakan:

“Sebagai Muslim, saya menukar wadah, bukan akidah…dan ini sangat ditakuti Umno. Mereka risau monopoli mereka ke atas Melayu kini berakhir,”

Sekaligus mendedahkan pembohongan UMNO terhadap DAP selama ini.Mat Sabu turut melapurkan bahawa semakin ramai anak muda melayu tertarik dengan DAP, bukan UMNO atau PAS atau PKR.Fenomena politik baru!!!!!

Ambik kau! UMNO pembela melayu konon!

psst....Sesuai jadi pembela bangla...

Blog Pakatan Rakyat