Labels

Friday 20 January 2012

Sham Kamikaze Akhirat VS Sham Kamikaze Duniawi

Siapa tak kenal insan yang bernama Sham Kamikaze atau dengan nama sebenarnya Shamril Mohd. Salleh, Dia seorang pemain gitaris dari kumpulan Kamikaze dulu, Sekarang Alhamdulillah Allah S.W.T telah memberi hidayah kepadanya daripada menjadi insan duniawi kini menjadi insan yang taat pada perintah Allah dan tidak lupa pada dunia Akhirat.


vs


Sham Kamikaze berkongsi cerita dengan kita semua bagaimana beliau menerima hidayah yang jelas telah membuka hatinya untuk mempelajari dan mendekatkan diri kepada Allah SWT. Jika sebelum ini beliau melakukan ibadat sambil lewa tetapi selepas beliau beberapa kali diberi petunjuk dan hidayah membuatkan beliau rasa bertuah. Sham Kamikaze telah mula mempelajari ilmu agama dengan lebih mendalam dengan mengikuti kuliah yang diadakan oleh Ustaz Asri seperti yang dipaparkan dalam video ini.




Sham Kamikaze diberi hidayah apabila Imam Sudais atau Imam Abdul Rahman Al-Sudais, imam besar Masjidilharam menghulurkan tangan untuk bersalaman dengan Sham Kamikaze. Sham Kamikaze teruja dengan peristiwa itu yang mana memang bukan sebarangan orang dapat bersalam dengan Imam Sudais apatah lagi dirinya yang menyambut tangan Imam Sudais.


Sham Kamikaze kini sudah menjadi insan yang ingatkan akhirat (PAS) bukan lagi menjadi orang-orang yang pentingkan duniawi dan pembangunan(UMNO). Jadi pergilah sembang dengan orang-orang UMNO, mereka lebih pentingkan duniawi atau akhirat?, Sudah ramai orang-orang UMNO yang  azrin pernah bersembang dengan mereka, ayat yang selalu keluar dari mereka adalah ''kalau menyokong PAS tiada pembangunan, tiada bangunan tinggi-tinggi, kata mereka negeri yang diperintah oleh PAS selalu dilanda banjir'' tetapi dengan kuasa Allah Ta'ala, negeri yang diperintah UMNO seperti dijohor, pahang, perlis  DLL.

Pernah dilanda banjir yang lebih besar dan teruk berbanding di kelantan. itulah akibatnya orang yang bercakap besar dan ego, Tengoklah tentang akhirat tiada langsung keluar dari mulut mereka, Bagaikan mereka boleh bawa kemajuan dan bangunan tinggi-tinggi ke alam kubur mereka, Kaum-kaum cina yang kaya raya dan berjaya dari segi ekonomi pun tak pernah mereka menunjuk sikap pentingkan diri sendiri. Sebab itu bangsa kita senang ditindas, diperbodohkan, mudah terpedaya, Dapat BR1M dah lompat macam beruk kena belacan, Mereka ingat RM500 tu boleh bertahan sehingga ke alam kubur kot. Kesian dengan mereka. Ketinggalan dari arus maklumat sebenar dan juga fakta. Yang mereka tak tahu RM500 tu hasil dari cukai rakyat juga bukan 100% hak UMNO. Kerajaan adalah sebagai amanah untuk menjaga rakyat dengan ikhlas bukannya menjaga perut mereka, kroni-kroni mereka dan juga takbur. Duit yang rakyat beritu jaga dengan baik bukan untuk disalahgunakan.

Sham & Isteri

Masihkah hangpa ingat pada zaman penjajah ditanah melayu dulu, Orang-orang kita mudah dan tertipu oleh penjajah kerana sikap penting diri sendiri tanpa memikir hal kesusahan orang lain. 

Apa-apa pun Alhamdulillah, Hidayah yang diperoleh oleh Sham Kamizake dapat dipertahankan walaupun mengharungi  arus pembangunan dan duniawi. Ingatlah akhirat itu lebih penting kerana bila-bila masa sahaja malaikat maut akan datang menjemput kita. sekian...

psst...Saiful Bulkari cakap nak istiqamah dan bersabar, kalau betul-betul hang nak istiqamah, pasal apa hang nak buat rayuan? hang dah nampak istiqamah ke belum? bapak hang pun sama. bapak boret anak rintik. kekekek...dah buat dajal kat orang ada hati nak buat rayuan..porahhh..pi mampos sama lu...!!!..Dasar tak berak dua hari!!!wakakakak...





Blog Pakatan Rakyat