Labels

Friday 15 March 2013

PI Bala Meninggal Dunia


Penyiasat persendirian P Balasubramaniam meninggal dunia sewaktu dalam perjalanan ke hospital Sungai Buloh kira-kira am 2.30 petang ini, kata peguam R Sivarasa.

Sebelum ini dalam temubual eksklusif dengan Malaysiakini, tiga arteri tersumbat dan separuh daripada jantung berhenti berdenyut memaksa beliau berhenti sebentar daripada terlibat dalam kempen Pakatan Rakyat menjelang pilihan raya umum ke-13.

Beliau yang lebih dikenal sebagai "PI Bala" memainkan peranan dalam dua akuan bersumpah berhubung kes pembunuhan warga Mongolia Altantuyaa Shaariibu, yang dikaitkan dengan pemimpin tertinggi politik.

Americk berkata isteri Balasubramaniam telah dipanggil untuk ambulans apabila bekas penyiasat persendirian mempunyai serangan jantung di rumahnya.

Peguam itu berkata ia terlalu lewat oleh masa ambulans tiba, menambah: "Beliau meninggal dunia ketika dia berada di rumah."

"Badannya telah dibawa ke Hospital Sungai Buloh," katanya.

Americk mengesahkan bahawa Balasubramaniam telah wad di hospital selama kira-kira seminggu dari Mac 3, tetapi "pulang ke rumah untuk berehat".

Beliau berkata dia bercakap dengan Balasubramaniam pada hari-hari kebelakangan ini dan anak guamnya telah dibunyikan denda.

"Ia adalah sangat tidak dijangka. Saya musnah ... Saya fikir dia mungkin salah seorang daripada rakyat Malaysia yang terbaik kita terpaksa, "kata Americk, yang tidak berada di rumah anak guamnya apabila berlaku serangan jantung.



#Takziah...Keberaniannya, Perjuangannya...Sentiasa Di ingati..


Blog Pakatan Rakyat